Månadens Hjälte

Alla har vi fått nigeriabrev och andra bedrägeri försök i vår spam brevlåda (läs email). Och någon gång har i allafall jag svarat på dom bara för att se vad som händer härnäst. Sitt nu inte och tro att jag har gått på deras ofantligt välskrivna ideér om hur man pengar ska flyttas och an ska få en bit av kakan som tack för hjälpen, utan det har snarare varit en fråga till mig själv, vad händer? Eftersom att vissa människor faktiskt går på dessa bedrägerier, så har jag sagt till mig själv att nånstans måste dom börja ana oråd. Så det har snarare varit nyfikenhet, NÄR borde folk ana orod (förutom när dom fick mailet). Men nog om mig och mina tafatta försök att söka sanningen med den mänskliga naturen.

Månadens hjälte. Jag har tidigare utnämnt ett antal, dock inte i bloggform, men jag tänkte att jag kanske skulle göra det. Och denna månad började verkligen med en hjälte. Mike Berry, han blev less på nigeriabrev mm. Så han smed en liten plan. Att stjäla deras tid. Killen har lyckets med at få dessa bedragare att handskriva av "Harry potter", "sagan om ringen", "liftarens guide till galaxen" bla. Samt oftast så förslog han att olika bilder skulle tas, och skickas till honom, där vissa symboler skulle berätta för honom vad han skulle göra bla lägga två fiskar på huvudet etc. I Daily Express på frågan vad han har fått ut av det hela, svarar han: jag har en handskiven version av Harry Potter, har du? Och visst är det lite hjälte över honom. Man går inte till polisen (det ger ju inget ändå), man tar saken i egna händer, men man gör inget olagligt, man bara ljuger för lögnaren coh stjäl hans tid.


Oktobers månads hjälte är. Mike Berry.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

UKI - ONWARDS... ALWAYS.

samhällsdebatör och allmänt skitsnack om folk, fä och olika publikationer och åsikter. För att recitera KSMB - jag skrivervad jag vill!!

RSS 2.0