RPGDX 48 Maraton codning.

Tja i helgen var det en tävling skapa ett RPG på 48 timmar. Start lördag kl 00.01 slut sööndag kl 23.59

Tja kanske är lite väl, men jag gillar utmaningar, så jag gorde ett litet dungenoncrawl rpg. Satt fast i grafiken i minnst 20timmar, + 8 timmar utspridd sömn. så kvar att faktiskt coda var 20 timmar. Men för att INTE vara en grafikcodare så måste jag säga att jag är nästan nöjd med mitt resultat. Men gämför man med de andra som jobbar med speldesign som tex mattias på dice eller Sophie Haldon som oxå var med och hade sina egna grafikmotorer med sig (ja det fick man ) och jag som kodade från scratch så måste jag säga att då har jag gjort bra. Men jag skulle kunna ha gjort bättre. 

När jag fick inbjudan så var jag lite osäker, om jag skulle deltaga, men jag ångrar inte att jag gjorde det. För torots att mitt bidrag förmodligen INTE räcker till en top50 så kommer jag att få en inbjudan till nästa gång och då kommer jag att vara lite bättre beredd och framförallt att vara lite bättre på grafikcodningen. 

Så fort som alla är poängsatta och fått en placering så återkommer jag men mitt resultat.


UKI - ONWARDS... ALWAYS.

samhällsdebatör och allmänt skitsnack om folk, fä och olika publikationer och åsikter. För att recitera KSMB - jag skrivervad jag vill!!

RSS 2.0