krig om religoner = vem har bäst låtsaskompis!

Jag har två barn, två tjejer, en är 3 och den andra är 4. Och jag ser varje dag när man lämnar och hämtar på dagis - krig, religon och politik, fast ur ett barns perspektiv. Vi vuxna försöker alltid berätta för ett barn vad som är rätt eller fel, men med tanke på alla krig i världen måste jag säga att vi misslyckas fatalt.

Åter till mina barn på dagis. En dag när jag kom för att hämta dom satt min äldsta dotter vid ett bord, ensammen. Bredvid sig var en stol utdragen. En av hennes dagiskompisar satte sig ner på den stolen varvid min dotter sa NEJ, där sitter min kompis, sätt dig på andrasidan istället. Tjejen som satte sig ner på mon dotters låtsaskompis stol, sa då NEJ, där sitter redan min kompis. Och sedan var "bråket" i full gång... VEMS låtsaskompis var mest värd? Och det fick mig att tänkta på alla religonskrig runt om i värden. Vad bråkar vi om igentligen, jo vems låssas kompis är mest värd!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

UKI - ONWARDS... ALWAYS.

samhällsdebatör och allmänt skitsnack om folk, fä och olika publikationer och åsikter. För att recitera KSMB - jag skrivervad jag vill!!

RSS 2.0