Utrota vargen nu - den stör evolutionen!

Ohups, hur kan någon bara säga så.... jag har några dagar gått och dragit på detta vara eller inte vara för sveriges vargar och ju mer jag letar fakta och studsar omkring ideer med folk så blir jag bara säkrare och säkrare att igentligen utrota dom...

Här tror jag att landet är ganska kluvet, majoriteten vill nog försöka bevara vargerna (det är ju lite sött och så med vargar i småländska skogarna... om man bor i centrala stockholm) och restan tycker att dom är ett skadedjur.

Själv tycker jag varken eller, men? vad baserar sig då rubriken på? Jo faktum är att vargen förmodligen INTE skulle överlevt utan mänsklig hjälp, men hankar sig fram med vår hjälp, slåss dagligen mot älggägare, renskötare, inavel och bilar. Faktum är att vargen enda naturliga fiende är människan, och vi vann!!!! Kort och gott, tänk ishockey... Modos damer vann nyligen över Munkfors med 18-1, hade detta varit människor och vargar skulle alltså Modo sagt... men lilla munkfors inte kan ni göra bara ett stackars mål, om ni sitter här och väntar lite i erat avbytar bås, så ska vi nog fixa så ni får en 3-4 st till i alla fall...... Nej ni ser själva det funkar inte så.... Evolutionen funkar inte så..... Den starke överlever, nu har jag människan evolverat till det stadiet där vi faktiskt är medvetna om vår omgivning, och har och kan påverka vår miljö för att bättre passa oss.... Och det gör vi, men med vargen vet jag inte riktigt vem man försöker vara snäll med? Om man frågar mig så tror jag inte att det är vargen i alla fall.

Nej bort med vargen, den är historia i dagens sverige och hör hemma i Astrid Lindgrens böcker, där passar dom.
Kimmi
2007-10-26 @ 00:28:02
URL: http://www.asiktskanonen.se

Tycker ska ge tusan i de fåtal vargar som finns och decimera björstammen en aning...de käkar ju upp jägare på löpande band - skulle man tro efter medias rapportering av det hela..

Nisse
2008-05-05 @ 14:51:54

Seriöst tror du verkligen att naturen säger att den "starkaste" överlever? Darwin sa att det är den rasen "som är bäst lämpad" som överlever. PGA människans levnadssätt så har vi nästan utrotat vargen, betyder det att vi har rätten att göra det? Om man går efter din idee så har människan rätt att utrota alla djur...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

UKI - ONWARDS... ALWAYS.

samhällsdebatör och allmänt skitsnack om folk, fä och olika publikationer och åsikter. För att recitera KSMB - jag skrivervad jag vill!!

RSS 2.0