Hej då Orka

Vår Brax har slutat andas i dag. För ett år sedan stormade hon in i mitt liv som inget annat djur har gjort. Jag som sa till mig själv att jag inte ville ha en hund. Blev formligen tagen på sängen av detta lilla charmknippe. Men i dag vid 12 så slutade hennes hjärta att slå. Personligen var jag inte på plats på djursjukhuset, jag hade lämnat Emma och Orka där ensamma. Orka var nästan helt livlös när vi körde in henne kl 8 på morgonen piggnade till hea tiden jag satt med henne så jag var övertygad att hon skulle klara sig. Jag valde därför att åka iväg och jobba. FEL. två timmar senare ringer Emmas mor och berättar att det är över. Över, vadå? Hon har somnat, ja men väck henne då?
I mitt bakhuvud hör jag hela tiden hennes små tassar kommande mot mig och stanna på golvet brevid mig och titta upp som hon alltid tidigare gjort. När hon kommer in i köket och gör sitt bästa för att undvika att tigga när jag lagar mat. Kommer
Vad kan jag säga? Kommer att sakna dig tjejen. '
Vila i frid.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

UKI - ONWARDS... ALWAYS.

samhällsdebatör och allmänt skitsnack om folk, fä och olika publikationer och åsikter. För att recitera KSMB - jag skrivervad jag vill!!

RSS 2.0