Inget imunförsvar? Kontigt eller??

Kräksjukan har brutit ut, och ingen vet varför. Men enligt artikeln i DN så tror Smittskyddsinstitutet att det kan bero på "att vårt immunförsvar har börjat bli svagare". Konstigt? eller INTE.

Min dotter, 4år, har förkylningsastma. En barnåkomma där man i gentligen är "rädd" att hosta vilket leder till att man spänner musklerna i halsen och altså "kväver" sigsjälv. Detta är ganska vanligt och iprincip alla växer ifrån det vid 4-6 års ålder.
Men, svenska läkare vill att hon skulle gå på antibiotika, från att hon diagnoserades med detta tills 4-6 års ålder??? Vilket imunförsvar skulle hon ha haft då? Ung samma som en nyfödd, men det är väll naturligt eller? Lyckligtsvis fick jag tag i en tyskläkare som istället ordinerade AIROMIL som "akutmedicin" när det behövdes istället för att pumpa ett barn fullt med andra mediciner.

Tja med tanke på ovanstående sätt att agera av svensksjukvård, är det väll inte så konstigt att vi inte har något immunförsvar kvar längre, Vi har helt enkelt medicinerat bort det.

"Oups där kommer ett virus", sa virus jägaren
"äh.. inte vårt problem, dom medicenerar snart bort det, ta det lungt och ta en öl istället", sa bakteriajägaren

erik
2007-10-26 @ 19:20:38

jag vill inte vara den men vad fan är AIROMIL?

uki
2007-10-27 @ 13:09:14
URL: http://uki.glogg.se

Oups. AIROMIR ska det vara, och det är en lättare variant av bricanyl (sånt som "vanliga" astma patienter tar)
Den får muskulaturen i luftvägarna att slappna av.
Inahalleras

Pezster
2007-10-29 @ 00:27:46
URL: http://aku.blogg.se

Han som inte ville vara den... blev den.
Skumt.
Mot sin egen hjärna liksom.
Kan tänka mig kampen innan... dialogen i hjärnan.
"Nej... jag är inte den."
"Jo! Du ÄR den."
"NEJ! Jag är INTE den!"
"JOOOOOOO! Det ääääääär duuuu!"
Och sedan var kommentaren ett faktum.
Hjärnan vs hjärnan... 0-1.
Priset för vinsten?
Tja... han blev den som är den.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

UKI - ONWARDS... ALWAYS.

samhällsdebatör och allmänt skitsnack om folk, fä och olika publikationer och åsikter. För att recitera KSMB - jag skrivervad jag vill!!

RSS 2.0