Polisen, fadäser igen - som vanligt

Kl 01.30 uppstår ett bråk på den nattklubb där jag jobbar, huvudsakligen mellan en man och en kvinna - inte ett par utan från helt separate kompis grupper. Mannen påstås ha slagit kvinnan, och bla hotat henna. Mannen är på henne hela tiden inte ens när vakterna börjar bära ut honom så ger han upp. Kvinnan ringer polisen som anländer till platsen, och hon anmäler honom för olaga hot. Franför polisen så sägger mannen "jag ska skära halsen av henne" varpå polisen säger "men så får man väll inte säga", "jo jag menar det och kommer att göra det" 02.15, är polisen klar med förhöret av kvinnan, 15 minuter efter stängning, ung 30 minuter efter det att vakterna kastat ut mannen. Mannen står kvar utanför natklubben och väntar på kvinnan. Varpå tumult uppstår igen, observera, denna gången med polisen närvarande. Polisen traskar bara förbi. Vakterna håller isär de två under ytterligare några minuter och tror sig sedan ha fått mannen att åka iväg, vakterna har ju trots allt inte allt betalt för att hindra bråk på gatan efter deras arbetstid. Varpå vakterna börjar kvällen rapportskrivande. När de är färdiga ung 02.30 så återvänder de ut för att gå hem. Då ligger kvinnan runt hörnet blodig, medvetslös, och hennes vänn skriker mannens namn. Polis och ambulans är strax på plats och städar upp efter sig.

Varför är min fråga, åkte polisen i första börgan. Kunde det inte LOB'at mannen (lagen om omhändertagande av berusad) eller kvinnan, eller bara skjutsat hem någon av dom. Har visat tendens (och enligt rykte) slagit en annan person och sedan med polisen som vittne säger att han tänker skära halsen av henne, och "väntar" utanför nattklubben på att sitt "offer" ska komma ut från en stängd nattklubb, och fortsätter bråka fastän polisen är på platsen....
HUR I HELVETE KAN POLISEN släppa en sån sak???

Jag skulle inte vilja vara den polismannen nästa morgon, som vet att p.g.a att han var LAT, så ligger en kvinna på sjukhuset i dag.

Swedish finest??? jo pytsan.

Pezster
2007-11-04 @ 17:34:57
URL: http://aku.blogg.se

Riktigt kasst. Fast inget överraskar mig längre. Men man kan ha roligt med! Var ute med en kompis unge och en polis stod och trakasserade en kille som fått motorstopp vid Värnhem. Ungen frågade mig varför polisen var så arg. Varav jag svarade:
"Alla poliser har jättetrånga kalsonger. Det gör så ont i pungen att de kan inte hjälpa det!"
"Va?! Är det så?" svarade ungen.
Nu tittade polisen lite snett mot mig och sa:
"Jag hör dig!"
"Nej?! gör du?!" säger jag lite överspelat överraskad.
"Har de trånga kalsonger?!" frågar ungen.
Jag pekar på polisen som är synbart irriterad och har kommit av sig i sitt gapande.
"Det ser du väl själv?"
"Jooo. Kan vi äta glass nu?" Nyhetens behag var över. Ungen har fått en förklaring varför polismannen var arg. Och nu vill han ha en glass.

CHIRLLENE SILVA
2007-12-05 @ 20:28:27

HEJ
JAG ÄR TEJEIN SOM BLEV MISSHANDLAD,

TACK FÖR ATT DU SKRIVER SANNIGEN.

Kimmi
2007-12-07 @ 10:06:08
URL: http://www.asiktskanonen.se

Horribelt!
*ryser*
Du är utmanad på min blogg!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

UKI - ONWARDS... ALWAYS.

samhällsdebatör och allmänt skitsnack om folk, fä och olika publikationer och åsikter. För att recitera KSMB - jag skrivervad jag vill!!

RSS 2.0